DE AAN ONS MEEST GESTELDE VRAGEN
Staat je vraag hier niet tussen? Kijk dan in ons menu aan de linkerkant.
Je vindt daar nog veel meer vragen om je verder te helpen.
Retour & Annuleren
Mag ik mijn artikelen retourneren?
Ben je niet tevreden over je aankoop of heb je je bedacht? Geen probleem! Je kunt je aankoop binnen 14 dagen na ontvangst retourneren. Kosten voor retourneren zijn voor eigen rekening. Deze kosten zullen worden ingehouden van het terug te betalen bedrag. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
Met account
Indien je een account hebt, kun je bij ‘bestellingen’ een ‘retour aanvraag’ indienen. Wij zullen je aanvraag controleren en sturen je per mail een retourlabel op.
Zonder account
Je ontvangt een retourlabel door een mail te sturen naar klantenservice@detuinmachineshop.nl. Vermeldt hierbij altijd je ordernummer en de reden van de retourzending.
Het is ook mogelijk om via ons retourportal een retour aan te maken.
Hoe retourneer ik mijn artikelen?
Heb je besloten om je artikel(en) te retourneren? Na ontvangst van je bestelling heb je 14 dagen de tijd om deze te retourneren. Er zijn twee manieren om je retour-aanvraag in te dienen:
U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 7,25 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder.
Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te verkopen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via klantenservice@detuinmachineshop.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.
Met account
Indien je een account hebt, kun je bij ‘bestellingen’ een ‘retour aanvraag’ indienen. Wij zullen je aanvraag controleren en sturen je per mail een retourlabel op.
Zonder account
Stuur een mail naar klantenservice@detuinmachineshop.nl en vermeld daarin je ordernummer en de artikelen die je wenst terug te sturen. Je ontvangt van ons een retourlabel waarmee je je bestelling kunt retourneren naar ons.
Het is ook mogelijk om via ons retourportal een retour aan te maken.
Plak het retouretiket op de verpakking (over je eigen adres) en geef het pakket af bij een servicepunt van PostNL. Vergeet niet om een verzendbewijs mee te nemen, zo kun je altijd zien waar je pakket op dat moment is.
Zitten er kosten verbonden aan retourneren?
U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 7,25 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder.
Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te verkopen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via klantenservice@detuinmachineshop.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.
Wat is het retouradres?
Het retouradres ontvang je van ons zodra je je retour hebt bevestigt per mail naar klantenservice@detuinmachineshop.nl of via je persoonlijke account. Vermeld in de e-mail altijd je ordernummer en de artikelen die je wenst terug te sturen. Je ontvangt van ons een retourlabel waarmee je de bestelling kunt retourneren naar ons.
Waar kan ik mijn artikelen retour afgeven?
Je kunt je retourpakket afgeven bij een pakketpunt of bij één van onze fysieke winkels die bij jou in de buurt zit. (Het hangt af van de grootte van je pakketje.)
Vergeet niet om eerst je retourzending per mail naar klantenservice@detuinmachineshop.nl aan te melden.
Hoe weet ik of jullie mijn retourzending ontvangen hebben?
Wanneer je je pakket hebt afgegeven bij een pakketpunt krijg je een verzendbewijs. Met dit verzendbewijs kun je je retourzending volgen. Je kunt dan op ieder gewenst moment zien waar jouw pakket zich op dat moment bevindt. Bovendien krijg je zodra we de retourzending hebben verwerkt hierover een bevestiging per mail.
Hoe snel word ik terugbetaald na retourneren?
Wanneer we de bestelling retour hebben ontvangen en hebben verwerkt, zal binnen enkele werkdagen maar toch zeker binnen 14 dagen het aankoopbedrag worden terugbetaald. Je krijgt een melding zodra we je retour hebben ontvangen en verwerkt.
Log in om de status van je retourzending in te zien.
Wanneer mag ik mijn artikelen ruilen?
Je mag je producten binnen 14 dagen na ontvangst ruilen.
Hoe gaat ruilen in z'n werk?
Wanneer je je artikelen wilt ruilen, zul je deze eerst moeten aanmelden als retour. Je ontvangt van ons een retourlink waarmee je je bestelling naar ons kunt retourneren. Vervolgens plaats je een nieuwe bestelling van de gewenste producten.
Het is daarnaast ook mogelijk om het artikel te ruilen bij een dealer. Hierbij geldt ook dat je de retour eerst moet aanmelden via ons portaal.
Kan ik een bestelling annuleren?
Je bestelling kan geannuleerd worden als deze nog niet is verzonden. Zodra het pakket ons magazijn heeft verlaten kunnen wij hem niet meer tegenhouden. Annuleren doe je door een e-mail te sturen naar klantenservice@detuinmachineshop.nl of te bellen naar +31(0)113 – 40 56 30.
Wanneer je inlogt kun je de status van je bestelling checken en dus ook of deze al verzonden is of niet. Daarnaast versturen wij je een e-mail wanneer je bestelling bij ons vertrekt. Hierbij ontvang je een Track & Trace code zodat je je bestelling kunt volgen.
Hoe snel word er terugbetaald na annuleren?
Wanneer je je bestelling hebt geannuleerd, wordt het bedrag in de meeste gevallen binnen 24 uur terugbetaald.
Waarom is mijn bestelling geannuleerd?
Je bestelling kan geannuleerd zijn als de betaling niet goed is verlopen of is onderbroken. Probeer de bestelling nogmaals te plaatsen of informeer bij je bank of Paypal waarom het niet is gelukt.
Ik wil mijn artikelen toch niet retourneren
Fijn dat je toch besluit om je product te houden! Je kunt dit melden door te mailen naar klantenservice@detuinmachineshop.nl. Je kunt de artikelen dan gewoon houden en in gebruik nemen.